Klantverhalen

Je kúnt natuurlijk alles zelf vertellen

Wat je allemaal doet. Hoe geweldig je producten zijn. Wat jou anders maakt dan je concurrenten. Reuze interessant. Vind jij. Vind ik ook, hoor. Daar niet van.

Maar als jij altijd het woord voert, wordt het nogal een eendimensionaal verhaal. En een tikkeltje ongemakkelijk. Dat ook. 

Want wat moet je lezer daarmee? 

Wat heeft hij aan die informatie als hij zichzelf daar niet in herkent? Als hij niet voelt dat jij hem begrijpt? En niet voor zich ziet hoe jij zijn probleem kunt oplossen? Of – erger nog – als hij denkt: en wie ben jij dan wel dat je jezelf zo fantastisch vindt

Laat je zien door de ogen van een ander

Door de ogen van een klant, bedoel ik. Die kan namelijk uit eigen ervaring vertellen hoe het is om jouw klant te zijn. Dat maakt zijn verhaal niet alleen levendig, maar ook persoonlijk én geloofwaardig. Met échte verhalen, waar niks aan verzonnen is, raak je je lezer. En dat is nou precies wat je wilt. 

Het is goed om in jezelf te geloven, maar laat een ander liever vertellen waarom híj in je gelooft.

Hoe pak je dat aan?

Denk even na. Met wie heb je zo fijn samengewerkt dat ze de bloemist op je af stuurde met een veldboeket zo groot dat je er geen vaas voor had? Wie timmerde zo hard op je schouder toen je zijn probleem had opgelost, dat je nu nog scheef loopt? Van wie kreeg je in het begin koppijn, maar tegenwoordig onbeperkt bier bij de vrijmibo, waardoor je nu op zaterdagochtend wakker wordt met koppijn?  
 
Bel die mensen op en vraag of ik ze mag interviewen voor een klantverhaal. 

Wat levert dat je op?

  • Extra aandacht – en gratis reclame – voor je klanten
  • Echte verhalen over jou, je werk en je bedrijf

  • Unieke content voor op je website en je social media kanalen

  • Ambassadeurs voor jouw bedrijf

  • Nieuwe informatie, inzichten en verkoopsignalen

De meeste klanten vinden het heel leuk om te vertellen. En ze vinden het nóg leuker als jij ze in het zonnetje zet. Ze delen het klantverhaal in hun eigen netwerk. Dat is dan weer goed voor jouw naamsbekendheid. En met een beetje geluk krijg ik tijdens het interview ook nog feedback of nieuwe informatie die jij kunt gebruiken.

Wat kost dat?

Een klantverhaal kost € 450,- exclusief btw en eventuele reiskosten. 

Wil je meer klantenverhalen? Vertel me wat je wilt en ik maak vrijblijvend een offerte op maat voor je.

Wat krijg je daarvoor?

  • Briefing

  • Voorbereiding interview

  • Interview

  • Uitwerken interview tot klantverhaal

  • Oplevering klantverhaal in concept

  • Feedback van de klant verwerken

  • Jouw feedback verwerken 

  • Oplevering definitieve klantverhaal

In de briefing vertel je mij alles wat ik moet weten. Als we elkaar nog niet kennen, vraag ik je het hemd van je lijf over jou en je bedrijf. We bespreken wat je met het klantverhaal wilt bereiken en je brengt me in contact met je klant. Ik ga in gesprek met je klant en ik schrijf het klantverhaal in concept. Je klant én jij lezen het concept en ik verwerk jullie opmerkingen en aanvullingen in het definitieve klantverhaal. Zo krijgen we een écht verhaal, waar alle partijen achter staan, dat iedereen graag deelt.

Wil je dat?

Ja toch? Mooi. Zet mij maar aan het werk.

Heb je dan zelf helemaal niks meer te vertellen?

En óf je wat te vertellen hebt. Dat doe je in je zakelijke blogs. Laat je expertise zien, geef je mening, vertel een anekdote of een blooper

Vergeet ook niet je collega’s aan het woord te laten. Zij kennen je bedrijf van binnenuit.